Mint ördög a tömjénfüsttől— így jártunk a konyhabútor-szállítónkkal

Szerző: Farkas Győző Közzétéve:

2019.05.22. 16:30 Jelen cikkünkben zöld színnel jelzett sorokat (és a cikk címét) módosítottuk, mivel ebben az időpontban telefonon figyelmeztetett bennünket az érintett szolgáltató, ha nem töröljük honlapunkról írásunkat, akkor az ügyvédjük útján rágalmazásért indítanak ellenünk eljárást.

Mivel nem szeretnénk a drága időnket ilyen nemtelen dologra pazarolni, kicsit pontosítottunk, és az írásból eltávolítottuk, hogy konkrétan kinek a mijét tisztelhetjük az illető “kereskedő-szolgáltató”ban…

Konyhabútor rendelésünkről az alábbi dolgok maradtak le “teljesítéséből”:

  • California munkalap (2,95 m helyett 2,35 m érkezett)
  • Alumínium vízzáró (egy cm sem jött, igaz, hogy ezt csak szóban egyeztettük…)
  • Felső elem rögzítéshez egyetlen alkalmas csavar sem (a küldött asztalos csak 6 db csavart tudott helyben vásárolni). Az asztalosnál volt legalább 2 doboznyi csavar, csak a rétegrendhez – amivel itt szembesült – illő csavar nem volt, ezért indult vásárolni.
  • Dekopír fűrész, amivel a mosogatót be lehetett volna illeszteni a munkalapba – otthon maradt
  • A keskeny elemhez 2 lábbal kevesebb  – hadd billegjen, jó lesz az! Pontosabban, 2 láb az volt, de billegett, ezért még valami alátámasztásra szükség lesz az összeállítás során – gondoltunk itt arra a 2 láb hiányára, amennyivel pótolni kell majd.
  • Silgránit mosogatóhoz kettő furat a csapnak egy a fal felé, egy meg kívül, hátha kettő mosogatócsapot teszünk be (a rendelés kifejezetten jelezte, hogy csak a fal felé teszünk mosogatócsapot)
  • 6 db Coleta Nova konyhaszék (nem egy, hanem az összes lemaradt…)
  • Számla nincs! (Van garancialevél, meg nyugtatömb…) A honlapon, az ÁSZF-ben az szerepel, hogy a szállítást követően majd küldenek elektronikus számlát, aminek a végösszegét a megrendelésből ismertük.
  • Jelzett érkezési idő: 8-10 óra között írásban délelőttöt írtak. Tényleges érkezési idő: 12:30 (és mi voltunk az első kiszállítási cím!!)

Nehogy valaki azt higgye, hogy ennyi hiányosság miatt mi meghátrálunk! Halljátok hát a történéseket:

2019.03.18. (!) “Levélváltásunkat követően megrendelésünket véglegesítjük, és ezúton megrendeljük önöktől a következő termékeket és szolgáltatásokat:”

2019.03.19-én megkérdezték, hogy megerősítjük-e megrendelésünket. Mondtuk: meg. (Bár ne tettük volna! A nádasban lévő egy-két kidölt fát bevonszolhattuk volna az udvarra, és a konyhakéssel olyan bútort faraghattunk vona, hogy az már itt lenne.. 😉 🙂 )

2019.04.25. Először érdeklődtünk: “A tegnapi napon kettő alkalommal is próbáltunk önnel telefonon keresztül kapcsolatot teremteni. Munkatársnője közölte, hogy üzenetünket átadta, és ön visszahívást ígért – sajnálatos módon tegnap délutántól ma reggelig erre a visszahívásra, vagy egyéb értesítésre nem került sor.

Elméletileg önöknek a holnapi napig kellene teljesíteniük a visszaigazolt bútorrendelésünket, ezért programjainkat úgy szerveztük, hogy a holnapi napon Balatonmáriafürdőn várhassuk a szállítmányt.”

Kaptunk is választ: “Elnézést kérem, hogy nem tudtam Önnel beszélni telefonon.

Sajnos még nem érkezett meg hozzánk a konyha a gyártó némi csúszásban van, a jövőhétre ígérné a gyártó a szállítást esetleg megtudják még várni?”

Mi mást tehettünk volna: vártunk!

Többes levélváltást követően (mivel telefonhívásunkra sohasem hívtak vissza bennünket) május 06-i kiszállítást jeleztek, majd eljutottunk a mai napig…

Fél tíz körül telefon: “Itt vagyunk az M0-áson a dugóban, kicsit késünk” végülis, tegnap este azért jöttünk Balatonmáriafürdőre , hogy miattunk ne kelljen várni…

Fél egy körül telefon: Azt hiszem itt vagyunk, egy fehér Opel áll az udvaron?”

“Igen, megyek és nyitom a kaput” – mire kipattanok, a kisteherautó a feltöltött területen áll megsüllyedve – se tűled, se hozzád! Ha vár 32 másodpercet, akkor az általunk megcsináltatott kőútról simán befordulhatott volna, pontosan úgy, ahogy az Opel is bejutott az udvarba…

Miután kiderítettük, hogy ez sincs, az sincs, az meg elmaradt, az autó még a feltöltés fogságában (mi voltunk az első kiszállítási hely, és már csak 8 másik maradt), délután 5 óra tájban érkezett egy autómentő, amelyik kicsörlőzte a bajba jutott szállítójárművet. Mindeközben közölték, hogy fizessünk háromszázakárhányezer forintot; kp! Mondok miért, hiszen fontos részek hiányoznak, a bútorzat nincs összeszerelve, nem áll a helyén, és egy szó nem esett arról, hogy nekünk most és itt készpénzzel kellene kiegyenlíteni a teljesítést/nemteljesítést.

Az csak egy mellékszál a történetben, de nagyon jellemző, hogy a cég hogyan viszonyul a dolgozóihoz: az autómentés 25ezer Ft-ba került (számlára!), Zalaegerszegről, de a sofőrnél csak 18ezer Ft váltópénz volt! Természetesen, kipótoltuk a 7ezer Ft-ot. Természetesen, a cég elfelejtette levonni a fizetendő összegünkből… Az erre felkérő sms után már nem volt akadálya a levonásba helyezésnek.

Ja! A fizetés! Visszaellenőrizhető módon a levelezésünkben összegről szó volt, csak fizetési módról nem. Egészen a mai napig, amikor a sofőr közölte a 300+K fizetnivalót. Készpénzben. Számla nincs a sofőrnél, majd küldik az elektronikus számlát. Szerényen közöltük, hogy

1. e-számlát nem áll módunkban magánszemélyként fogadni, mert erre sem előzetes megállapodásunk nincs, sem technikai lehetőségünk az előírt számla tárolására (holmi áfa tv. paragrafust is említettünk erről, de nem hatotta meg őket) Az viszont tény, hogy a honlapjukon lévő ÁSZF-ben van egy ilyen mondat: “Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.” Benyaltuk. Az x. oldalt nem olvastuk alaposan, magánszemélyként meg miért kellene megteremteni az e-számla őrzésre vonatkozóm feltételeit?

2. számla és megegyezés hiányában nincs ekkora készpénzmennyiség nálunk

Nos, a határidőt semmibe vevő, megrendelt árut hiányosan teljesítő, megrendelt szolgáltatást (összeszerelés) egyáltalán nem teljesítő “szolgáltató” válasza: akkor visszaszállítjuk az árut, ha nem fizetnek. Nem az, hogy bocsi, igyekszünk javítani…

Ok! Vigyék vissza, és holnapig eldöntjük, akarjuk-e, hogy korrigálják a hibájukat.

Végül, abban maradtunk (talán páran ismerik azt a stresszállapotot, hogy mindegy, csak legyen már vége), hogy utaljuk a ténylegesen leszállított bútorok árát, és rendezzük a többi, hiányzó dolgot.

1. Bútorok maradtak, kiszabadított jármű és az asztalos fél hat körül örömmel balra el.

2. Megkértük a számlaszámot és összeget, hogy hova utaljunk. Közölték, hogy a számlaszám, amúgy, a honlapjukon megtalálható. Az összeg = a megrendelt cuccok mínuszt a meg nem kapott cuccok – mínusz a nem teljesített asztalos-szolgáltatás

3. Miután felhívtuk a figyelmet, hogy a mentés egy részét mi fizettük, azt is elengedték…

4. Nem utaltunk. Majd fogunk utalni. Ha nekik nem volt sürgős, akkor nekünk sem lesz az.

Tehát, a tanácsunk: kerülni az általunk igénybe vett konyhabútor-minta-után bolt “szolgáltatásait”!!!


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatár helyőrzője

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .