Építési munkaterület átadva 2018.08.18.
Párszáz kilométert utazni, a tökéletesen üres és sík építési telket bejárni, közben összeráncolt homlokkal, mindenek tudójaként bólogatni lényegesen könnyebb dolog, mint ezt a mozzanatot az e-naplóba (az elektronikus építési naplóba) rögzíteni. Sőt! Azt is megsúgjuk, hogy a korábbi írásunkban megemlegetett Airbus A380-as repülőgépével (a világ legnagyobb személyszállító repülőgépével) könnyebb lehet megtanulni rückverz-ben haladni, mint egy munkaterület átadást bevésni ebbe a villamos jegyzetfüzetbe. 🙁
Mindezekkel együtt, ország-világnak örömmel jelentjük be, hogy a balatonmáriafürdői építési terület hivatalosan a generálkivitelező, az Adam-House Kft. fennhatósága alá került a mai napon, ami magyar nyelvre fordítva annyit jelent, hogy 15 nap elteltével a földfelszín feletti munkák megkezdődhetnek (hacsak, az eljáró hatóság nem talál olyan okot, amivel keresztbe verhet a projektnek). Egyben ez azt jelenti, hogy az alapozási munkákat el lehet kezdeni, mert az a földfelszín alatti területre vonatkozik.
Visszatérve az e-naplós bejegyzésre: minden amatőr építtetőnek – olyanoknak, mint amilyenek mi is vagyunk – azt javasoljuk, hogy eszükbe ne jusson házat építtetni, terveztetni mindaddig, amíg nem tudnak a kezük ügyében egy olyan emberkét, aki ezt az e-naplót profi szinten kezeli!
Szerencsénkre, mi rögtön két emberkét is kerítettünk; Víg Alexandra úrhölgyet, az Adam-House Kft. ügyvezetőjét, és a saját, külön-bejáratú felelős műszaki ellenőrünket (FME), Nagy László József urat. Itt és most, nagyon köszönjük a közreműködésüket!
Első lépésként olyan élővonalat építettünk ki a mobilokkal, mint Putyin és Trump között – legalábbis, ami a forró vonal jelleget illeti. Mert nehogy azt higgyük, hogy az online felületen online adatközlések elegendőek; ha haladni kell, akkor kell bizonyos élőbeszédes megerősítés is.
Tehát, középen az építtető (aki előtt az előkészített e-napló). Jobbunkon Nagy Laci, (távoli) balunkon Víg Alexandra, és indul a mandula..
Naivan úgy véltük, hogy a készenlétbe helyezett naplóban a tennivalók sorrendjének megfelelően előkerülnek a kérdések/tennivalók, amire mi ikszelünk, válaszolunk, gombra kattintunk, aztán az adatok ide-oda száguldanak. Pár kattintás, és készen leszünk. Majdnem így lett. Csak a logika halt ki egy kicsit a felületről. 🙁
Azt gondolnánk, van egy készenlétbe helyezett napló, aztán írogatunk bele. A frászt! Első lépésként létre kell hozni egy főnaplót. Meg ne kérdezze senki, hogy a naplóba minek még egy főnapló, a napló miért nem főnapló, mert akkor sikítófrászt kapunk. Kell, és kész! Különben nincs továbbhaladás.
Aztán fel kell tölteni a generálkivitelezői szerződést, ami az építtető és a kivitelező között jött létre. Miért, miért? Csak, és kész! Kell! A tervfeltöltést vágjuk; az alapján ellenőrzi a kivitelezőt, és általa bennünket, nade, mi a frászkarika közük van ahhoz, hogy mibe állapodnak meg, az elég intim és érthetetlen dolog számunkra.
Majd meg kell hívni a kivitelező e-napló vezetésére kijelölt személyét. Oh, nem! Nem egy kattintással, mert az egyszerű lenne. Be kell szereznünk, hogy ki az (személy szerint), melyik cég nevében, a cégnek mi az adószáma, a személynek mi a NÜJ száma. Nos, az első ügyfélkapus belépés alkalmával a saját adatok, szakmagyakorlási jogosultságok és a képviselt cégek adatainak rögzítésével létrejön egy személyes profil, amelyhez a rendszer egy 9 jegyű azonosítót rendel, ez a Napló Ügyfél Jel (NÜJ). A NÜJ személyi adatokat nem tartalmaz, csak az elektronikus építési napló alkalmazásban azonosítja a felhasználót. Ezért szerződéskötéskor az elektronikus építési naplót vezető személynek át kell adni. Átadtuk, átvettük, beírtuk, beírták, mentettük, megjelent.
Ugyanezeket kellett eljátszani a felelős műszaki ellenőrrel is, aki – szerencsénkre – mellettünk ült, és vele könnyebben kommunikáltunk; kiírtuk az ő adatát az ő adataival történő belépést követően a rendszerből egy papírra, majd kiléptettük, mi beléptünk, bemásoltuk a papírra rótt sorokat, kiléptünk, az ő adataival visszaléptünk, elfogadta elektronikusan a kézi bevitelt, majd kilépett, mi vissza a mi adatainkkal, majd örömmel észleltük, hogy a rendszer értesített bennünket, hogy a szándékainkat rögzítette. (Később kiderült, hogy nem ott jelenik meg, ahol rögzítettük, hanem egy másik helyen, de ez az abnormalitás normálisnak számít, mi szíveskedjünk ezen nem csodálkozni.)
A lénye, a lényeg: elkészültünk, mindenki majdnem mindent megcsinált, elméletileg nekünk már csak különleges alkalmakkor kell az e-naplóra nézni (persze, a rendszer – a rendszeren belül – minden fontos dologról ad egy üzenetet, csak éppen nem értesít róla emailben (amit kötelezően meg kellett adni, és felhívták a figyelmet rá, hogy nagyon ügyeljünk a pontos megadására; mi úgy véltük, hogy azért, hogy jöjjenek a figyelemfelhívó üzenetek. Ismételten, ebben is tévedtünk… 🙁 ).
Lehet szurkolni, hogy a kivitelezés zökkenőmentesen haladjon, minden egyes részeredmény feleljen meg a hatóságnak, éss az építtetőnek, azaz nekünk is. Teljes a bizalom, a bizakodás; Hajrá Adam-House!
0 hozzászólás